Laatste update op 28 juli 2024 door Thomas Smit
Azië in Business en First Class: onlangs heb ik mijn meest recente trip geboekt. En daar zitten weer een aantal interessante vluchten tussen. In dit artikel sta ik stil bij de aankomende vluchten en de manier waarop ik deze geboekt heb.
Tijdens deze trip vlieg ik twee keer in Business Class, twee keer in Economy Class en vier keer in First Class. In totaal is dit goed voor ongeveer 34 uren vliegen. Door zuinig met miles om te springen kost deze trip me nog geen 200.000 miles.
Azië in Business en First Class: EVA Air
Enige tijd geleden heb ik een retourticket geboekt met EVA Air in Business Class voor 94.000 ANA miles. In februari vloog ik reeds van Parijs naar Taipei. Later dit vlieg ik van Kuala Lumpur naar Taipei en vervolgens naar Amsterdam.
Als een soort gelukje kon ik hier nog een extra vlucht tussen krijgen: van Amsterdam naar Bangkok. EVA Air is geweldig en stond daarom lange tijd op mijn bucket list. Per saldo kostte deze vlucht dus maar ongeveer 31.000 ANA miles. Een top deal!

EVA Air Business Class is geweldig
Azië in Business en First Class: Emirates
Na een nacht bijkomen in Bangkok is het vervolgens tijd voor Emirates naar Hong Kong. Een vlucht van nog geen 3 uren met een Airubs A380? Graag! Eerder schreef ik hoe mijn upgrade avontuur – door mijn eigen fout – is mislukt. Dit heb ik inmiddels weten te herstellen door het ticket opnieuw te laten uitgeven in Business Class.
Omdat ik nog nooit eerder met Emirates in Business Class heb gevlogen lijkt mij dit een leuke ervaring. Stiekem hoop ik nog op een upgrade naar First Class door miles in te zetten, maar zoals het nu lijkt zit deze cabine al vol.

Hong Kong International Airport
Singapore Airlines First Class
Voor slechts 27.500 Flying Blue miles had ik aanvankelijk een Business Class ticket van Hong Kong naar Jakarta geboekt. Een uitstekende deal! Bovendien leek het mij wel weer eens leuk om na vijf jaar weer eens Garuda Indonesia in Business Class te vliegen op een medium-haul vlucht.
Een paar dagen voor vertrek zag ik echter dat Singapore Airlines beschikbaarheid had vrijgemaakt. In First Class. Voor slechts 45.000 miles. Klaarblijkelijk heeft de persoon die stoel 1A had gereserveerd de plannen gewijzigd, want ik zag via Expertflyer dat deze stoel vrijgekomen is. Een omboeking zorgt voor niet een al te grote schemawijziging, dus ik heb toegehapt.

Singapore Airlines First Class
Garuda Indonesia
Na een aantal dagen Indonesië vlieg ik vervolgens met Garuda Indonesia in Economy Class van Jakarta naar Singapore. Een vlucht van ongeveer 5 kwartier. Voor slechts 7.500 Flying Blue miles heb ik deze vlucht aangeschaft. Ongeveer vijf jaar geleden was ik onder de indruk van de service op deze korte vlucht.

Garuda Indonesia Economy Class
Singapore Airlines A380 Suites!
Bij aankomst in Singapore wandel ik direct naar de transfer desk om mijn Singapore Airlines boarding pass te halen. Je kunt namelijk vanaf 48 uur voor vertrek inchecken bij Singapore Airlines. En je kunt dan ook gelijk gebruik maken van The Private Room. Ik vlieg pas een dag later met Singapore Airlines, maar een voorbereidend dinner en wat goede champagne is nooit verkeerd natuurlijk.

The Private Room
De volgende dag vlieg ik in de A380 Suites van Singapore naar Mumbai. Een vlucht van ongeveer 5 uren. Ik boekte deze vlucht voor 58.500 Singapore Airlines Krisflyer miles. Een mooie prijs!
Persoonlijk vind ik een vlucht van vijf uren in First Class perfect. Je kunt op deze manier goed genieten van alles wat de suite te bieden heeft, inclusief de catering. Je kunt mijn eerdere review van hier teruglezen.

Singapore Airlines A380 Suites
Air India First Class
Vanaf Mumbai vlieg ik met Air India in First Class naar Londen. Dit is mijn allereerste keer Air India. Een interessante airline die in een transitie fase zit. Recent heeft de maatschappij een aantal toestellen overgenomen van Etihad Airways. Hierdoor vlieg ik in dezelfde suites als in 2018 van Singapore naar Abu Dhabi: een prima product!

Air India First Class
Voor het ticket met Air India van Mumbai naar London Heathrow betaalde ik in totaal 60.000 Lifemiles. Voor ruim negen uren in First Class een heel solide deal.
Azië in Business en First Class: conclusie
Een korte trip naar Azië waar diverse sweet spots aan elkaar geknoopt zijn. Hierdoor maak ik een aantal mooie vluchten in First- Business en Economy Class. Naast de vluchten zelf zijn er een aantal mooie lounges te bezoeken, zoals The Private Room en Intervals in Hong Kong.