World of Hyatt Brand Explorer: zo werkt het!

World of Hyatt Brand Explorer is een unieke en slimme toevoeging aan het loyaliteitsprogramma van Hyatt. Naast de reguliere voordelen van een loyaliteitsprogramma, zoals het sparen van punten, heeft World of Hyatt hier iets extra’s aan toegevoegd. En zo kun je, zonder tijdsdruk, sparen voor een gratis hotelovernachting.

Er zijn in totaal 33 merken aangesloten bij World of Hyatt. Elke keer dat je vijf verschillende merken hebt uitgeprobeerd, ontvang je een gratis overnachting. In dit artikel leg ik uit hoe het werkt.

World of Hyatt Brand Explorer

De basis van deze actie is eenvoudig: iedere keer als je bij vijf merken verblijft krijg je een gratis overnachting. Het maakt daarbij niet uit wanneer deze overnachting plaatsvindt. Tussen het eerste merk en het vijfde merk kan gerust drie jaar zitten. En dat deze promotie voor veel reizigers haalbaar en aantrekkelijk!

  • Het maakt niet uit of je een “betaald” verblijf hebt of punten gebruikt. Natuurlijk tellen Hyatt Privé boekingen ook mee.
  • Na vijf merken krijg je een “Category 1-4” Free Night Certificate, dat vervolgens één jaar geldig is
  • Vanzelfsprekend verdien je ook reguliere punten (en een eventuele promotie) bij je verblijf.  Het voordeel van de Brand Explorer komt daar dus bovenop
  • Je kunt de voortgang van de Brand Explorer bekijken door in te loggen op je World of Hyatt account en vervolgens op “Brand Explorer” te klikken.
World Of Hyatt Brand Explorer

Hyatt Regency Bali

Er zijn regelmatig promoties waarbij je World of Hyatt punten kunt kopen. Door middel van zo’n actie verbleef ik zelf al eens veel voordeliger bij het Hyatt Regency Bali in een Suite. Dit telt dus gewoon mee voor de Brand Explorer. Daarnaast zijn er zeer betaalbare Lindner Hotels (voornamelijk in Duitsland) toegevoegd aan World of Hyatt. Daardoor is het relatief eenvoudig om aan vijf verschillende merken te komen.

De voorwaarden van de Brand Explorer kun je op deze site teruglezen.

World Of Hyatt Brand Explorer

Mijn Brand Explorer overzicht

Waar kun je het certificaat besteden?

Nadat je een World of Hyatt Brand Explorer hebt voltooid en een certificaat hebt verdiend, kun je deze inzetten bij een hotel in categorie 1 tot en met 4. Voor een categorie 4-hotel betaal je normaal gesproken 12.000 punten, wat neerkomt op een waarde van ongeveer € 180. Is er sprake van ‘Peak Pricing’—waarbij je normaal 15.000 punten kwijt zou zijn (ca. €225)—dan kun je het certificaat alsnog gewoon gebruiken. Een prachige besteding is bijvoorbeeld een nacht bij het Park Hyatt Jakarta (lees hier de review).

Ook bij Peak Pricing kun je het cerfiticaat gebruiken

Op de website van Hyatt kun je vrij eenvoudig zoeken door middel van een filter. Je klikt hierbij op “Award Categories” en kunt vervolgens categorie 1 tot en met 4 aanklikken. Bij alle hotels kun je vervolgens het certificaat inzetten.

Na het toepassen van het filter zie je alle cat. 1 – 4 hotels

En het mooiste is: zet je het certificaat in bij een nieuw merk, dan telt ook die weer mee voor je volgende vijf.

Conclusie

Persoonlijk vind ik dit soort acties een geweldige toevoeging aan een loyaliteitsprogramma. World of Hyatt heeft minder hotels dan concurrenten zoals IHG en Hilton, maar nog altijd ruim voldoende om regelmatig een aantrekkelijk verblijf te boeken.

Delen en volgen

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *